Nyheter

Lördag 24 augusti kör vi! Ni som sprungit Stockholm Trail tidigare år har säkert lagt märke till att vi inför nästa år byter datum från våren till sensommaren. Anledningen till

Kom och träna med Stockholm Trail gänget och Salming running! Första tillfället i år blir från Farsta!Vi kör en trailslinga på ca 5 km från Farsta centrum. Som vanligt delar

Inspiratörer

Följ våra inspiratörer inför Stockholm Trail

Josh is a running and orienteering coach from England living in Sweden. He loves to compete and work with athletes for all type of running. Currently Josh is competing as an elite orienteer for the Finnish club  Espoon Suunta. 

”I work closely with groups and individuals to help everyone get the most of their sport”

CoachJosh
Set Goals
A vital part of achieving the outcome you desire is to set goals. Your goal doesn’t have to be a time, especially not when trail running because the conditions can play a big part in how long it takes you to complete the course. Nor should your goal be positions, because that is also out of your control, one day there might be lots of fast runners and another very few, so your positions will not be consistent. You can however have both these type of goals as “A and

Ida Österberg är en 14 årig värmdötjej som älskar att springa, orientera och friidrotta. Det hon älskar med löpning är den där fantastiska känslan man kan få efter att man har sprungit ett väldigt tungt pass eller lopp.

“Fråga mig inte varför jag jag springer, fråga dig själv och alla andra varför ni inte hänger på” 

Ida Österberg
Träning på snö som är kul och stärker konditionen

Att springa är kul men kanske inte det mest optimala när marken är täckt av snö och is. Ett roligt sätt att träna på där man använder sig av snön och stärker sin kondition och sina muskler är att åka längdskidor. Åka längdskidor kan alla göra, allt från motionärer till elitsatsande. Längdskidåkning är en bra alternativ träningsform under vinterns grundträning. Längdskidåkningen är en skonsam träning för muskler och skelett. Om man är skadad eller inte kan löpträna är längdskidåkning en bra allternativ träning om man vill vara ute och konditionsträna.

Så här såg det ut 2018

Vill du se alla bilder från 2018, klicka här 

Jag är klar!

Ett hållbart arrangemang

Då den fina naturen är huvudingrediensen i vårt lopp är det självklart vitkigt för oss att värna om den. 

Rent i skogen

Vi är mycket noga med att plocka upp allt skräp från vätskekontroller samt banan efter att tävlingen är slutförd.
Naturen ska vara ren på sånt som inte naturligt hör hemma där.

Minimala transporter

Det mesta av förberedelsarbetet sker i vår klubbstuga i södra Stockholm. Därefter går en stor last med samtliga material på tävlingsdagen, för att minimera transporterna. 

Återvinning 

Vi återvinner så mycket av det material vi använder som möjligt. Snitslar och skyltar t.ex. används år på år.
Det som ändå måste slängas källsorterar vi. På tävlingsdagen finns det markerade påsar för sortering av olika material så att du som deltagare kan hjälpa till att göra eventet grönare.

Djuren i skogen är viktiga

För oss är skogen och djuren som bor där jätteviktiga! 
Vi värnar om djuren och har därför bytt datum från våren till sensommaren för att minska påverkan för dem under tiden de får sina ungar.

Våra deltagares ord

Stockholm Trail bjöd på en riktigt fin och rejäl bana. En av årets finaste löpningar!

Johan Höij

Segrare H21K 2018

Tufft men jag gör det igen!

Maria Lundqvist Bohrnertz

Deltagare 21K 2018

Bästa traillopp jag någonsin sprungit.

Mattias Millinger

Segrare H21K 2017

Yes jag vill anmäla mig mig

Våra Samarbetspartners

Huvudsponsor


Partners

Kontakta Oss

Har du några frågor eller funderingar. Tveka inte att höra av dig till oss. Snabbast svarar vi på facebook och instagram men mail funkar också.
Frågor om Stockholm Trail: information@stockholmtrail.se
Frågor om anmälningar och resultat: sekretariat@stockholmtrail.se