Sommarträning

Nu under sommaren har det och kommet det att bli mycket träning för min del!

Just nu är jag på ett orienteringskonfirmationsläget där vi har träningar nästan varje dag. Tyvär blir det dock inte så mycket ren löpning då vi mest orienterar men lite löpning får jag iallafall. Under resten av sommaren som kommer har jag tänkt att träna hyfsat mycket löpning. Jag tänker träna varierat med bland annat intervaller, långpass och lite kortare distans löpning med hög intensitet.
Ett tips jag har nu på sommaren är att ta en morgonlöpning eller jogg. Detta brukar få mig att vakna till och är en perfekt start på dagen för mig. Efter löpningen brukar jag äta frukost och duscha och sedan känner jag mig som en helt ny person.

Ett träningspass som jag kommer att köra mycket under sommaren är intervaller i antingen backe eller på platten. Det kommer jag att göra för att det är en lätt och rolig träning som stärker benmusklerna.

Ett annat träningspass som jag rekommenderar att köra nu på sommaren är att köra ett distanslöpningspass i naturen. Man kan då njuta av den vackra sommarnaturen länge samtidigt som man springer. Men eftersom att det är väldigt varmt på sommaren får man inte glömma vatten då det är väldigt viktigt att dricka. Så då kan ett tips vara att ta med sig ett vätskebälte ut på sina pass.

Det var allt för mig denna gång.
Hej då! 

Andra inlägg